lördag 8 oktober 2011

Jobba/ va mamma

Jag är numera INTE bara mamma utan även en heltidsarbetande kvinna med allt vad det innebär. Jag stortrivs med mitt liv just nu och min önskan är att vi skulle kunna fortsätta i denna lunk i flera år framöver, tyvärr går ju inte det. Tanke är att M ska va hemma till våren 2012, men om jag får som jag vill och han är med på noterna så förlänger vid nog det.

Förutom några döda krukväxter och lite förkokt pasta så sköter han hushållet exemplariskt, precis efter mina riktlinjer! Kontrollfreak som jag e så hade han från början inte speciellt mycket spelrum gällande förändringar, men vi har trots allt lyckats kompromissa rätt bra. Han e som vilken kvinna som helst där hemma, städar, tvättar, lagar mat, uppfostrar troll och gör läxor.

Han är fantastisk mitt älskade sötsnöre.






Själv har jag fått ett nytt jobb på jobbet och det är verkligen guld och gröna skogar. Bra schema, bra arbetsuppgifter och ett gäng kollegor som jag inte skulle byta ut mot allt smör i Småland. Arbetsgrupper med 85%  män och 15% kvinnor är nått som ALLA arbetsgivare borde sträva efter!

Jobbar en hel del natt, vilket innebär ett antal fler fridagar än vad jag hade innan och det är ju ALLTID positivt!

Inga kommentarer: