lördag 6 december 2008

Åhh vad härligt att vi nu snart är där, julen är verkligen min favorithögtid under året. Tyvärr så har jag inte alls lika mycket tid för förberedelser nu när jag går i skolan i Norköping och bara är hemma under helgen. I moron ska vi fixa ett pepparkakshus här hemma, det är ett av alla mina måsten inför jul!
Förra helgen plockade vi upp adventsljusstakar, strök gardiner och dekorerade. Tanken var att jag skulle gå till Indiska i Norrköping och hitta lite ny dekoration men det får bli i veckan som kommer i stället.


Adventsljusstaken i år blev inte alls så välplanerad som den brukar, i år var barnen med och bestämde och resultatet blev en ganska enkel adventsljusstake med inte allt för mycket fantasi!
Jag blev så himla nöjd med min hjärtaljusstake som jag beställde i från Alvas hus, den gjorde sig verkligen och skapar en underbar stämmning där den står. Förra veckan fick jag blommor av M och inte vilka blommor som helst utan 10 röda rosor. De står fortfarande jättefina i sin vas, tänk att blommor kan göra att allt blir så himla mycket finare på bordet





Hjärteljusstaken som jag länge har funderat på att inhandla pryder nu fönsterbänken i köket.







1 kommentar:

vitating sa...

Hej!
Hittade hit av en slump! Ville bara lämna ett spår efter mig :-) Finns sååå många bloggare som man inte vet om! Jag gjorde som du o började blogga för snart ett år sedan och påbörjade då förvandlingen av mitt hem i shabby chic o lite dansk-fransk lantstil. Det är såå kul o inspirerande att blogga!
Ha en fin kväll!
Kram Maria