onsdag 30 mars 2011

skönhetssömn e inget för oss...

Hur får man Axelmannen att inse att hans mamma behöver sova mer än en halvtmme i sträck nattetid? Är det så som det sägs att man behöver sin skönhetssömn då kommer jag va APful om några veckor! Nu en tid har allt bara ballat ur och varenda natt e vi osams!!

På förmiddagen sov han två timmar och givetis däckade jag oxå, men hur kul är det att man som vuxen människa ska behöva sova bort förmiddagarna för att kunna gå att tas med på eftermiddagen?!!

Mellan 24-06 kan han vakna tio gånger, han varken skriker eller gråter men gnäll, gnäll, gnäll och gnäll!! De första åtta gångerna räcker det med att stoppa i nappen och buffa lite i rumpan så somnar han om, men runt fem är det väling som krävs för att han ska somna till en timme til! Problemet är att det tar ett tag för mig att somna till varenda gång så min nattsömn är som bortblåst!!  Jäkla unge, kan inte minnas att de andra varit så här sadistiska mot sin mamma!!

På tal om annat har jag sån jävulsk träningsvärk i axlarna i dag, men det e ju bara positivt för då vet man ju att det finns nått innan för skinnet i allafall!

Nej nu e det dags för markservice här, har legat på latsidan på fm så nu gäller det att ta i kapp!

Inga kommentarer: