söndag 19 september 2010

Undebara söndag....

Så var det söndagen den 19/9 och det betyder även att det är valdag i dag! Givetvis så har både M och jag varit och lagt våra röster. Jag hoppas att alla nyttjar sin rösträtt och tar sig till en vallokal och röstar!

I går var hela familjen i Norrköping, vi var bla på busfabriken! Vi hade en underbar eftermiddag där med massor av lek och roliga händelser! De har höjt inträdet så nu kostar det 120:- för tre timmar. Det låter inte speciellt mycket egentligen, men har man som vi tre barn som ska leka så blir det rätt mycket pengar! Bara inträdet kostar 360:- Sen mat och dricka som landade på nästan 300:- . Jag tycker helt klart att det är värt varenda krona och så länge det uppskattas av alla så är det ett bra utflyktsmål! Givetvis så avslutades allt med ett besök på Candyland! Våra barn har fått för sig om att "vanligt" godis inte duger längre, det ska va choklad/tuggummicigaretter, äckliga sprayer och massa annat krimskrams! Candyland har ju en uppsjö av sånt skit så de var ju som i himmelriket för dom.....


I dag har vi varit på fotboll, Adam hade match mot VFF. Jag fick för mig om att vi var kioskanvariga i dag så Mogge åkte ned tidigare för att styra upp korven som ska kokas men ack så fel jag hade! Det som däremot var vårat ansvar, var tvätten!! Det var bara att greppa väskan med matchställ och ta sitt ansvar! Mogge kände nog mest ansvar tror jag, eller så kände han sig sugen på att tillbringa lite mer tid i tvättstugan! =) Jag tänker absolut INTE i frågasätta det! Sen Axel föddes har jag lämnat över tvättansvaret helt, det får han sköta och faktiskt så funkar det kanon....jag fyller på tvätt och han tvättar!

Har även hunnit med att styra lite med mina blommor på altanen. Det är snart dags att låta pelagoner och änglatrumpeter få flytta in igen! De bor i källaren under vinterhalvåret och jag tror de trivs rätt bra där! De ända de vill ha e ju lite vatten nån gång i bland och de påminner min mobil om när det är dags för! Från början hade jag en egen odlad pelagon, men efter alla år här i huset så har det blivit betydligt fler! Att plocka sticklingar och plantera, eller att fröså är nått som jag har fått från min syster yster Fia! Det är skitkul när de tar sig och växer sig större från år till år.

Vi ska börja renovera källaren nu så att Adam kan flytta ned där. Undra om han har insett att han kommer att få bo med alla dessa blommor.....=) I källaren ska det bli ett rum till Adam, badrum och så ska tvättstugan få sig en uppfräschning. Frågan är om jag inte ska försöka klämma in ett "blomrum" också!

Ska försöka att hinna färga håret i kväll oxå, ja de e verkligen gråare än nånsin just nu! Problemet e att M inte e hemma så jag måste veta att Axel sover i minst en timme så jag hinner färdigt innan han vaknar! Jaja i värsta fall får jag störa Adam i TV-spelandet och be honom rycka in som assistans!

För övrigt så blir det en soffkväll framför valvakan. Lite melodifestival stämning på det hela, men givetvis viktigare. Jag har ju min syster inom ett visst parti och givetvis så hoppas jag att dom vinner!! Mig har politiken tidigare inte intresserat speciellt mycket, men i år han jag satt mig in i det ordentligt och verkligen försökt att reda ut va de olik partierna egentligen vill och menar! De frågor jag har haft har jag fått svar på och jag hoppas att de som kommer leda Sverige från och med imorgon gör det på ett bra sätt! Tyvärr kommer det alltid att finnas en grupp människor i vårat samhälle som inte är nöjda!

Inga kommentarer: