fredag 17 september 2010

Fredagsmys....

Så var det en ny dag och inte vilken dag som helst utan FREDAG! Alltid lika underbart när fredagen äntligen är här. Finns det nått mysigare än fredagsmys när hela familjen är samlad?! Tyvärr har vårat fredagsmys uteblivit ett antal gånger då det är en viss liten kille som har en tendens att spåra ur av trötthet. Men i kväll gör vi ett nytt försök och hoppas på gott resultat. Jag har konstaterat att det funkade bättre när det var Talang på TV klockan 20, Idol är inget som intresserar vår lilla Arvid.

I går fick vi hem nya filmer från Lovefilm. Det var bla solsidan "serien" och några avsnitt avverkade vi i går kväll när barnen hade somnat. Både M och jag satt med ett leende på läpparna mest hela tiden, det vore ju dumt att säga att man inte känner igen sig i vissa situationer! =) Den här serien slår ju till och med mitt älskade Svenska hjärtan!!





För övrigt så blir helgen ganska lugn. M ska försöka slutföra murarbetet, då de som SKA göra det inte verkar dyka upp! *Grrr* Vi orkar inte vänta längre utan vill kunna fylla färdigt nu och sen kunna så gräs i vår!

Vi funderar på att åka till Busfabriken i Norrköping på lördag och det innebär ju även att Lotta får tillfälle att shoppa lite kanske =) De har ju lite roligare affärer där, bla Polarn och pyret, Indiska och Bodyshop.
Vi får se vad som händer, men nånstans åker vi i alla fall, för hemma vill jag inte va hela helgen!!





Måste ju berätta vad som hände Miranda här om kväll! Hon satt och lekte med den lilla klämman som sitter på mobilbandet! En liten klämma som är stenhård när den väl sitter fast! Rätt som det är så kommer det ett illvrål i från henne och givetvis har hon lyckats häkta fast den i underläppen....*Hmm* Hon fläkta med armarna och bara skrek, jag försökte att bända loss den men det var omöjligt! Tillslut lyckades M komma åt och hon kom loss......men shit vad den satt! Lilla stumpan var alldeles chockad efteråt och jag kan tänka mig vad ont hon hade! Läppen vad lite svullen och på insidan fick hon en blodblåsa.....stackars liten! Hon kommer nog definitivt inte att göra om det!!


Inga kommentarer: