fredag 25 mars 2011

Vår lilla badanka....

Å här sitter jag och bloggar en fredagskväll när alla facebookstatusar lyser fredagsmys, mys med mannen i mitt liv och mys med de bästa. Min status är att de små trollen sover och det stora skogstrollet övernattar i stan. Mannen i mitt liv har valt att festa till det utan min närvaro, så jag är ensam i kväll och väljer med glädje att hänga vid datorn!

Det är rätt skönt att va ensam vuxen i bland, man får en massa tid över till annat och enligt mig är fredagsmys överskattat, jag är skitslut en fredagskväll, herregud låt mig sova. Visst kan jag fredagsmysa med barnen fram till åtta, men att det ska övergå till nått slags vuxenmys framför tv:n där man ska komma överens om tv-program, titta romantiskt på varann och där händerna ska mötas i godisskålen, nej, nej, nej, nej tack! Jag vill vräka ut mig i soffan, samla veckans tankar, prata om sånt som man inte hunnit med och slutligen lägga huvudet på kudden och somna inom loppet av två minuter!

I kväll är det min kväll.......

Jag har kollat igenom en massa bilder, rensat datorn, försökt lära mig dricka vin, tyvärr utan framgång, fixat med lite annat och vräkt i mig en påse salt & blandat!

Hittade en massa fina bilder på vår vattentokiga lilla Axel!
 
Så här kan han sitta i en halvtimme, vatten e nog det bästa han vet!

Här sitter han och har det hur bra som helst och hur gnälligt det än är,
så lyser han upp som en sol om han får duscha!

Funderar nog på hur han ska få tag på den tappade flaskan!!

Va hände?

Hittade en annan flaska, men den va inte alls lika god!

Axel i sin badstol, den har varit superbra och jag rekomenderar ALLA att införskaffa en sån!

Börjar bli lite för stor för baljan nu, det behövs bara lite vatten i botten för att fylla upp den!

Å givetvis ska flaskan va med i badet oxå!

Inga kommentarer: