fredag 18 mars 2011

Nysande, ångest och D- vitamindroppar.....

Det går inte en dag utan att trollet nyser när han äter gröt, men det går alldeles för många dagar mellan gångerna han får AD-droppar som numer heter D-vitamindroppar! 
Jag vet att jag är världssämst på att komma i håg saker, men det här tar verkligen priset! Nästa gång måste jag be om en ny flaska på BVC trots att det är massor kvar, allt för att det ska se ut som att han får det varje dag! Undra hur den normala förbrukningen på den här skiten ser ut, hur många flaskor SKA man förbruka??? Det vore fruktansvärt om det skulle resultera i en vitaminbrist pga att jag lider av nån slags demens, men jag har ingen lösning. Barnets pappa är dock lite mer bright, så kanske jag ska lägga hela vitaminansvaret på honom??
Så här blir alla bilder på trollet just nu han ska nämligen HA allt...

Så här blir resultatet när man nyser med hela munnen full med gröt....

Haklappen åker av och på typ 10 ggr varje gång han äter.......
När han inte kämpar med att få av sig den, så äter han på den i stället......

Ytterliggare en bild på trollet som vill ha kameran...
Den här flaskan har räckt alldeles för länge, jag vet att det är fruktanvärt oansvarligt, men va ska jag göra för att komma i håg dom då???? Kan man inte slänga in lite d-vitamindroppar i sprutorna som barnen ändå får??

1 kommentar:

Fia sa...

Oh, vilka underbara bilder! En riktig sötis!