måndag 21 mars 2011

Nya skor blev dyra jackor....


Miranda och Arvid var i stort behov av nya skor konstaterade jag bittert i går, köpa skor e bland det tråkigaste som finns om det inte är till mig själv förstås! 
Miranda kan gå i timtals och bara titta, framför allt titta va andra provar! Tack å lov så kom jag rätt billigt undan den här gången, för vårskor har en betydligt lägre prislapp än vinterstövlar! Arvid haffade ett par vanliga jumpapjucks och Miranda ett par Hanna Montana basketkängor! Jippi tänkte jag, men shit va mcket dyrare det blev när ankmamman tog sina små kycklingar och åkte ned till stan och kollade jackor! Hutlösa jäkla 1000 spänn för två jackor på Kappahl.....varför skulle vi gå in där???????????? Mmmm nu ångrar jag bittert att de små kycklingarna följde med, för givetvis va ingen av de andra 511 jackorna snygga!!! Har ALDRIG gjort ett sämre kap tror jag!! Blev så snål så när barnen ville ha varsin kokt korv av korvgubben så sa jag NEJ, vi har korv hemma! Herregud så dryg jag e, men efter en sån hutlös affär så e en korvpeng mycket! =)
Föröker trösta mig med att Axels jacka kostade 25:- på hm med hjälp av allehanda rabattkuponger och intjänade bonusar! Han fick ett par skor oxå för 75 spänn och det tack vare att det var halva priset, rätt löjligt att det lilla trollet ska ha skor men e det billigt så måste man ju, eller måste man det???

 Sitter med ett gäng rabattcheckar på Lindex som tydligen hade dimpit ner i lådan i dag, givetvis efter min resa till staden! 50:- rabatt på valfritt plagg, klart man måste beställa nått, eller måste man det??? Jo jag måste för jag blir riktigt köpgalen så fort jag har en rabattkupong.....Hur e jag skapt??? Det roliga e att jag tom sjönk så lågt att jag berättade för M va skiten kostade, (brukar aldrig tala om sånt) allt för att få höra att det säkert är av riktigt BRA kvalite.......

Svindyr jacka från Kappahl (499:-) till en liten snorunge, som egentligen inte förtjänat den! Nej han lyssnar nämligen alldeles för dåligt för tillfället!

Svindyr jacka (599:-)´även den i från Kappahl, värdelöst då det INTE finns nån i den här familjen som kan ärva den! Egentligen så skulle hon få ha den på sig dgnet runt, bara för att lixom!

Nej nu måste jag shoppa lite på lindex, innan M kommer och ser mig!

Inga kommentarer: