onsdag 15 september 2010

Öppna förskolan och bakning.....

I dag har lilla Axel och jag varit på Öppna förskolan! Det var så mysigt och även om han mest sov hela tiden så tror jag ända att han oxå tyckte det.....Det är alltid kul att träffa andra mammor och för mig som annars tillbringar förmiddagarna med att plocka, bädda och tvätta så är det jäkligt skönt att bara stänga dörren och åka! Vi e tydligen många föräldralediga just nu för så mycket mammor har jag aldrig sett på öppna förut....Jag har ju tänkt att stanna hemma i ca 1.5 år så det kommer bli en hel del besök där framöver!





I dag bakade vi efter skolan, ja va så himla sugen på dumlekakor så det fick det bli......När vi ändå höll på så gjorde vi lite muffins oxå, men dom kommer va slut innan kvällen!
Sen har jag ett problem! Mina barn älskar verkligen köttbullar, potatis och sås. Problemet är att jag kan verkligen inte rulla köttbullar, dom blir sneda, platta och ojämna! Har köpt Mamma Scans köttbullar några gånger, men dom smakar ju BLÄÄ! Har ni något bra tips????






För övrigt innebär kvällen en del pysslande här hemma. Finns ju alltid saker som måste göras. På torsdagar har alla tre barnen gympa i skolan och det smidigaste är ju alltid att packa gympapåsarna kvällen innan, så det är fixat nu....Vi försöker alltid att se till att allt det är ordning och reda på kvällen så när barnen är nattade kan M och jag kura i hop oss i soffan, prata ostört och bara njuta av tystnaden. När man har en massa barn omkring sig på dagarna är det svårt att hitta tillfällen att prata om sånt som inte barnen behöver höra, så för oss är det jätteviktigt att avsluta kvällen med egentid!

Inga kommentarer: