tisdag 14 september 2010

Frallmys....

Jäklars vilken dag det var i går! Det gick i ett...Axel blev 6 veckor i måndags och det firade han med att äta konstant och så även i i går! Visst är det jättemysigt att amma, men nackdelen är att du blir som bunden i soffan, på stolen eller i sängen! Jag hade tänkt gjort hundra saker men har hittills bara gjort en halv...!! När man blir sittandes så har man ju en tendens att se allt man vill göra.......

När jag hämtade barnen i går så ville de ha med sig kompisar hem, så hela huset var fult med barn och jag insåg att plocka och styra i ordning var ingen idé förens stormen hade lagt sig! Jag eller både jag och M är rätt pedanta av oss och ibland är vi heligt överens öm att vi kommer STÄDA ihjäl oss!

Till mellis åt vi frallor och nypon/blåbärssoppa och hur mycket frallor jag än köper så tar dom alltid slut.
Det är rätt farschinernde att höra hur barn resonerar kring olika saker. Jag hade minst sagt fullt upp med att lyssna. Det diskuterades äcklig skolmat bla och givetvis blev det ett och annat inlägg om kiss och bajs....alltid lika hett!




På kvällen sen var vi i skolan, Adam och hans klass hade jobabt med politik och en uppgift var bl.a att hitta på olika partier som vi föräldrar sen skulle rösta på! Han är alltid lika motvillig till att vi föräldrar ska komma till skola...han tycker det e sååå pinsamt och det gör ju att jag går dit MER än gärna =)

Inga kommentarer: