tisdag 21 september 2010

Allmänt tjaffs....

Fick hem mina lotter i går i från företaget jag bloggade om i ett tidigare inlägg! Givetvis så blev jag en förlorare ytterligare en gång, det kändes som lotterna hånskrattade åt mig när dom låg där alldeles barskrapade! Jag var så säker på att jag skulle vinna i allafall en tia, nu när lotterna faktiskt var gratis.....men ack å fel jag hade!
Skam den som ger sig, ja ska nog minsann köpa mig nya lotter i dag och hoppas på vinst!!
För övrigt så tickar det på som vanligt hör hemma. Adam är i och för sig sjuk och det är ju inte så vanligt. Han har en fruktansvärt jobbig hosta och inte nog att det är jobbigt för honom, det är jobbigt även för oss andra som ska lyssna på hemskheterna. Jag sover bara på ett halvt öra nu för tiden och det innebär att allt som händer och sker på nätterna väcker min hjärna till liv och så har jag skitsvårt att somna om igen! Stackars liten, vi får hoppas att han kryar på sig snart!!
Annars så är ju valet en annan sak som många bloggar om just nu, jag gör det inte!! Jag behåller min åsikt för mig själv och tänker inte locka till mig 1000 besökare till min blogg enbart genom att starta en diskussion! Så det så......
Axel växer så det knakar! På torsdag är det BVC besök. Vi går inte speciellt ofta så därför är det ju faktiskt lite spännande att se vad han väger! Äter som en häst gör han i allafall så några gram har nog fastnat på den lilla kroppen.....Han är för övrigt lite trälig just nu, sover bara fem- minutersperioder, vilket innebär att vad jag än ska göra så får jag stycka upp det i hur många perioder som helst! Skulle styla till Adam rum här om dagen och det tog mig en hel dag! Att hänga upp fyra gardinlängder var typ fyra perioder! Men han lär sig säkert snart att det är betydligt skönare att sova i ett streck än att vakna och bli omsövd hela tiden!
Till råga på allt så nåddes jag av en jättekul nyhet på självaste valdagen! Jag tänker inte avslöja något nu, men kommer blogga om det vid ett senare tillfälle! Det gjorde mig verkligen GLAD i allafall och de som är berörda ska verkligen veta att jag är STOLT som en fura!

Inga kommentarer: